Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Onkohan minulla syöpä?
Re: Rinta- ja imusolmukebiopsian tulosten odottelun piinaa
Hei Anis99Täällä yksi pco-taustan omaava rintasyövän sairastanut ilmoittautuu, mutta ennen kuin luet pitemmälle, niin sanon että pco ei yksinään altista rintasyövälle. Mahdollinen yhteys pco:n ja rintasyövän välille _voi_ löytyä insuliiniresistenssin ja/tai bisfenoli-A altistuksen kautta, mutta laaja-alaiset näytöt puuttuvat, niin että ei näitä syntyjä syvempiä kannata miettiä sen enempää. Pääasia on, että olet saanut itsesi tutkimuksiin, ja niiden tutkimusten perusteella tulee sitten jatkoa taikka sitten ei. Nyt ei auta mennä asioiden edelle.
Tietenkin se on huolestuttavaa, että myös kainalosta löytyi jo jotakin, ja minulle vastaavassa tilanteessa radiologi sanoi, että "onko sinulla paljon töitä, varaudu siihen että leikkaus on tulossa!". Niin varma hän oli asiasta, ja niin olin minäkin, kun näin ultraääni- ja mammografiakuvat kädessäni. Se OLI kamalaa, mutta loppujen lopulta, oli myös helpostus päästä leikkaukseen ja eroon ahdistavasta epätietoisuudesta ja pelosta. Minulle ei mennyt kuvantamisesta ja paksuneulanäytteestä kuin viikko, niin oikea rinta oli jo poistettu ja kainalo tyhjennetty.
Toivon kuitenkin, että saisit parempia uutisia kuin minä. Minulla syövän löytymisestä ja hoidoista (leikkaus, sytot ja säteet) on kohta puoliin jo neljä vuotta aikaa, ja olen toipunut kaikesta hyvin ja palannut ns. terveiden kirjoihin. Parantuneena voinen kai pitää itseäni siihen saakka, kunnes toisin todistetaan, mutta elämä jatkuu ja voin kaikesta huolimatta hyvin. Voimia Sinulle tulosten odotteluun!
T. Karhutar
- Re: Rinta- ja imusolmukebiopsian tulosten odottelun piinaaKarhutar