Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Onkohan minulla syöpä?

Melanooma??

Olen vaaleaihoinen nainen, juuri hetki sitten huomasin saunassa käydessäni, että toisen polven sisäsyrjässä oleva luomi (oli jalassani jo syntyessäni) on hieman kipeä. Tai en osaa täsmälleen paikantaa, onko itse luomi kipeä, vai kenties se alue polvesta. Tuli ihan mieletön paniikki nyt tästä päälle.. Luomi on hieman kohollaan, ja se on läpimitaltaan n. sentin ("isoin" kohta). Luomessa kasvaa karva, ja tuntuu että ihotupen kohta on hieman tulehtunut karvan kohdalta (se on koholla). Nyt kun mietin ja mietin, alan miettiä että onkohan luomi muuttanut ulkonäköä.
Miten melanooma todetaan, kauan kestää tulosten saaminen, mitkä ovat hoidot ja ennusteet?
Kävin pari kuukautta sitten verikokeissa (työhöntulotarkastus), kaikki arvot ok, paitsi maksa-arvot hieman koholla, jonka oletettiin johtuneen juuri syömästäni kortisoni-kuurista. Olisikohan mahdollinen syövän sairastaminen näkynyt jotenkin näissä verikokeissa?? Ihoni on muuten ihan hirveän herkkä muutenkin, eli voisko luomi olla ärtynyt jotenki muuten (esim hankaus tms). Ihan hirveä pelko iski, ja tuntuu että kaikki oireet täsmää ja luomen ulkonäkö jne.
makossa | 15.9.2007 klo 21:54:13
  • Melanooma??makossa
    15.9.2007 klo 21:54