Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Onkohan minulla syöpä?

Re: Maksabiopsia ensi viikolla :(

Hei Sara,

ikävä kuulla tilanteestasi. :( Ja sinulla oli kipuja nimenomaan vasemmassa kyljessä, ei oikeassa kuten yleensä jos maksan etäpesäkkeistä/syövästä kyse? Kyllä valitettavasti ultratutkimuksella lääkäri voi nähdä maksan muutokset heti sekä tehdä niistä suspektin (epäilyn) maksan etäpesäkkeistä.Mielestäni voit vain ja ainoastaan pitää sitä hyvänä asiana että asia varmistetaan välittömästi koepalan ottamisella muutoksista. Jos sinulle vielä tehtäisiin välikuvauksia niin joutuisit odottamaan pidempän vastauksia eikä se sulkisi pois koepalan ottamista. aina koepalaa ei voida edes ottaa jos pesäke liian syvällä maksassa. Pesäkehän voi olla ulkopinnalla ja pieniä. Vakavaa se toki on, mutta ei parantumatonta. Ja nyt sinut tutkitaan läpikotaisin. Olet varmasti shokissa tiedon saatuasi, mutta muista että syöpää voidaan nykyään hoitaa niin leikkauksin kuin liitännäislääkehoidoin ja olet juuri aloittamassa tämän polun. Ja pääasia on että muutokset on nyt huomattu ja toimenpiteet Sinun parantamiseksi ovat alkamassa! Ja vielä yksi neuvo: ei kannata liikaa etsiä täältä netin syövereistä tässä vaiheessa tietoa syövistä, usein se vain lisää ahdistusta etenkin kun tutkimukset kohdallasi ovat vielä täysin kesken. Toivotan sinulle hirmuisesti voimia ja muista että näistä voidaan selvitä! Epätoivoon ei missään nimessä kannata heittäytyä. Odottavan aika on pitkä, mutta päivä kerrallaan kaikki selviää. Tsemppiä!
Itse olen viime vuoden lopulla rintasyöpädiagnoosin nuorena saanut ja nyt leikkauksen läpi käyneenä keskellä sytostaattihoitoja, positiivisin mielin. :)
Kiroileva siili | 16.2.2011 klo 23:36:41