Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Onkohan minulla syöpä?

Lääkäri pelottelee?

Olen 20-vuotias nainen. Kävin lääkärissä oireideni takia. Noin puoli vuotta sitten laihduin ja painan enää vain 42 kiloa, vaikka ruokailutottumukseni eivät muuttuneet. Sen jälkeen tulivat vatsakivut vasemmalla puolen ylävatsaa, melkein kyljessä. Noin kolme kuukautta sitten alkoi hikoilu, varsinkin öisin. Yskä ja hengenahdistus tulivat seuralaisiksi. (tupakoin, voi johtua siitäkin) Jokailtainen pieni kuumeilu alkoi vaivaamaan, ja kaulalleni ilmestyi kaksi pattia, jotka eivät ole kipeitä, mutta eivät mene poiskaan. No, lääkäri tutki ja löysi näitä suurentuneita imusolmukkeita myös vatsasta, niskasta ja nivusista. Vatsakivusta hän ei kauheasti ollut huolissaan. Määräsi minut verikokeisiin, joissa kävin tänään. Hän puhui minulle lymfoomasta, ja säikähdin pahanpäiväisesti, olin varautunut vain hakemaan antibiootit mahdolliseen infektioon. Muita tutkimuksia ei määrännyt, joten kyselisin toisten kokemuksia, voiko tämä oikeasti olla syöpää ja voiko sen todeta pelkällä verikokeella, tai voiko sillä sulkea sitä pois? Itse uskon edelleen infektioon, mutta pieni entä jos- tunne jäi kalvamaan.
tnakkala | 11.3.2009 klo 23:01:16