Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Onkohan minulla syöpä?
Re: Rintasyöpäkö?
Hei! Itselläni oli vastaavanlaista aikaa muutama kuukausi sitten. Löydettiin sattumalta pieni patti rinnasta, ja samalla otettiin ohutneulanäyte, jonka tulos oli epäillyttävä. Itse pääsin nopeasti rintakirurgin vastaanotolle, ja patinpoistoaika olikin sitten hyvin nopeasti. Tästä vedin itse tietysti omat johtopäätökset, vaikka lääkäri kertoi, että tuloksen perusteella löydös voi olla hyvin mitä vain. Minun tapauksessa odottelu päättyi iloiseen uutiseen. Patin oli nostattanut jokin tulehdus rintakudoksessa, oli myös jokin hyvänlaatuinen solumuutos. Minulle mainittin myös siitä iskusta,joka kohdallani saattoi olla pienen lapseni terävän kyynerpään osuma. Sille ikävälle odottelulle ei voinut mitään. Tulosten soittoaikaa edeltävä päivä oli kaikista vaikein, välillä tuntui, että asia jopa jäi muun touhun lomassa taka-alalle, vaikkakin näin jälkikäteen muistan ajan hyvin väsyttävänä ja raskaaltakin.Minulla meni melkein kaksi kuukautta lopullisten vastausten tuloon, koska helusivat lähettää koepalat vielä jatkotutkimuksiin. Itselläni on nyt sellainen kuva, että tietyissä tapauksissa patin poistoa pidetään kiireellisenä, vaikka lääkärilla ei ole sen enempää tetoa hyvän- tai pahanlaatuisuudesta. Hyvä asia on se, että vastuun asioiden hoidosta voi jättää lääkäreille, eikä itse tarvitse muuta kuin olla huolissaan (joka sinänsä on tarpeeksi).Iloa ja auringonpaistetta elämääsi tässäkin elämäntilanteessa!- Rintasyöpäkö?lyyti
- Re: Rintasyöpäkö?emo
- Re: Rintasyöpäkö?lyyti
- Re: Rintasyöpäkö?hiutale
- Re: Rintasyöpäkö?lyyti