Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Onkohan minulla syöpä?

Re: Rintasyöpä 23-vuotiaalla?

Vuonna 1984 tunsin oikean rintani yläpuolella, rintalastaa kohti, noin puolitoista senttiä halkaisijaltaan patin, joka liikkui, ei ollut kipeä, mutta vaivasi mieltäni joten menin terveyskeskuslääkärin luo.
Olin 22 vuotias.
Lääkäri totesi, että kyseessä on mitä todennäköisimmin yleisin rinnan hyvänlaatuisista muutoksista eli fibroadenooma, sidekudoskasvain, joka on muodoltaan pyöreä, sileäseinäinen ja liikkuva.

Ottamatta siitä näytettä hän vakuutti ettei se tule koskaan muuttumaan pahalaatuiseksi.
"Laitan siitä pääni pantiksi. Olisi sääli leikata hyvälaatuista muutosta pois ja jättää rintaan arpikudos joka saattaa kiristää kun saat lapsia ja rinnat kasvavat maidontuotannon vuoksi"

Uskoin - hemmetin hölmö ja nuori kun olin. Arka ja auktoriteetteja kunnioittava.

2002 havaitsin aivan saman patin kasvaneen ja "kiinnittyneen" kehooni. Minulla todettiin rintasyöpä.

Haluaisin hakea sen lääkärin pään.
Vaan mitä se auttaisi, ei mitään.

Sinulla on ainutlaatuinen mahdollisuus olla viisaampi ja rohkeampi kuin minä olin ikäisenäsi.
Pyydä neulanäyte, pyydä sekä mammo että ultra. Seuraa pattia säännöllisesti ammattilaisen kanssa.
Tekisi itseasiassa mieleni neuvoa että poistata se, vaikka se todetaan mitä todennäköisemmin hyvälaatuiseksi. Ihan vain varmuuden vuoksi, sillä pienen pieni arpi ei vauhtiasi hidasta.

Näin jälkiviisas tänään menneistä erheistään.

Lenni | 8.11.2012 klo 16:41:33