Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Onkohan minulla syöpä?
Paljon pelkoja, vaivoja ja ahdistusta
Äitini kuoli 6kk sitten rintasyöpään.Siitä lähtien olen kärsinyt pahoista painajaisista, pelosta ja ahdistuksesta. Sairaudenpelkoni on hirveä...
Olen vasta 25, mutta lääkärit sanoivat että kun äidillä oli syöpä, minun on tarkkailtava rintojani paremmin, ja alettava jo tämän ikäisenä käymään säännöllisetsi ultrassa.
Muitakin vaivoja on. Olen koko elämäni kärsinyt atopiasta, astmasta ja flunssista. Nyt vasta olen todella alkanut pelkäämään niitäkin. Nännini on ollut kuukausia todella kipeä, ja siinä on ihottumaa. Iholleni tulee viikoittan pieniä punaisia verenpurkaumia, pelkään että minulla on leukemia. Lisäksi kaulallani on ainakin kaksi turvonnutta imusolmuketta, ja poskessa yksi, joku toinen patti, pelkään siis imusolmukesyöpää. Lisäksi korvien edessä ohimon alla on molemmin puolin kaksi herneen kokoista pattia jotka eivät ole kasvaneet.
Lisäksi olen alkanut pelkäämään outoja asioita. Minulle on tullut erinäisiä fobioita, pelkään esim. että jonkun läheiseni sydän vain yhtäkkiä pysähtyy, hän kuolee ja menetän taas läheiseni. Pelkään päivittäin, että veljeni tai mieheni jää auton alle tai ajaa kolarin. Pelko on sairasta ja ahdistavaa- ja aiheetonta. Pelkään elää.
En kohta kestä enää, itkien päivittäin, kaipaan rakasta äitiäni ja pelkään oman ja läheisteni terveyden puolesta. Olen ehkä luulosairas, tiedän sen, mutta pelkään silti...:(
- Paljon pelkoja, vaivoja ja ahdistustaNiisku81