Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Onkohan minulla syöpä?
Auttakaa, pliis!
Toivottavasti joku voisi kommentoida onko minun syytä olla huolissani ja mennä lääkäriin (taas).
Olen joulusta asti sairastellut, lähinnä kuumeilua ja yleiskunnon heikentymistä. Jouluna sairastuin keuhkokuumeeseen ja söin kolme antibioottikuuria ennen kuin tauti saatiin aisoihin. Hetken aikaa olin melkein kuin terve kunnes iski flunssa. Kuume nousi eikä ottanut hellittääkseen vaikka itse flunssa olikin jo parantunut. Kuumeilua jatkunut siitä asti koko ajan, toisina päivinä enemmän, toisina vähemmän ja on myös päiviä jolloin kuumetta ei ole ollenkaan. Kuume on pientä lämmön nousua 37-37,5.
Yleiskunto on laskenut jo senkin vuoksi että kuumeisina päivinä en jaksa lähteä liikkeelle ja liikkuminen on todella raskasta. Normaalisti harrastan liikuntaa säännöllisesti.
Olo on yleensä tosi kurja; väsyttää ja viluttaa.
Olen käynyt lääkärissä ja verikokeita on otettu (kilpirauhasarvot, maksa-arvoja + yleisemmät sekä virtsakoe) mutta lääkärin mielestä kaikki on seurausta jouluisesta keuhkokuumeesta. Pitäisi kuulemma vain jaksaa levätä (enhän minä muuta teekään!!!).
Imusolmukkeet on turvonneet eivätkä laske mutta ei myöskään ole kasvanut ilmestymisen jälkeen. Tulehdusarvot heittelee, toisinaan hyvät, toisinaan hiukan koholla (viimeksi 18 joka vielä ihan ok, kaiketi?). Hemoglobiini on laskenut kolmen kuukauden aikan 145:stä 126:teen, en tiedä onko huolestuttavaa? Lääkäri ei asiaan kiinnittänyt huomiota.
Jalkaan on ilmestynyt n kolme viikkoa sitten iso sinertävä alue, joka ensin oli punaruskea pieni läiskä (kuin neulanpistojälkiä vieri vieressä). Nyt alue on tasaisen tumma, ei kuitenkaan yhtä tumma kuin "oikea" mustelma ja on alkanut turvota. Lääkäri ei osannut sanoa mistä on kyse. "Pilkkumuutosta" on tullut myös toiseen jalkaan. Ensin epäilin suonikohjuja mutta lääkäri tunnusteli pohkeen ja totesi että todennäköisesti kyse ei ole niistä.
Vielä viimeinen oire joka ei ehkä liity tähän mitenkään; tänään olo oli tosi kurja, huimasi kauheasti ja oli pahoinvointia, joten otatin verenpainemittauksen. Tulos 160 ja jotain! Meni hiukan ohi tuo alapainelukema kun olin niin järkyttynyt, ikinä ennen minulla ei ole ollut verenpaine korkealla. Mitattu viimeksi viime viikolla.
Eli monenlaista. Nyt mietin että olisiko syytä mennä sitkeästi uudestaan lääkäriin. Olen tuskaillut näiden oireideni kanssa ja ehtinyt jo miettiä kaikkein pahimmatkin vaihtoehdot. Voiko kyse olla imusolmukesyövästä tai leukemiasta? Olisiko kunnon huononeminen tapahtunut nopeammin? Näkyisikö veriarvoista jo selvästi syövän mahdollisuus? Niin, unohdin mainita että leukosyytit on olleet hitusen verran viitearvojen yläpuolella. Jos olisi imusolmukkeissa syöpää niin ilmaantuisiko patteja muualle kuin kaulalle? Kuinka nopeasti kasvavat?
Kysymyksiä on vaikka kuinka paljon ja lääkäreillä ei ole aikaa / mielenkiintoa kuunnella. Syövästä kyselevähän on luulosairas! Eihän kukaan sairastu syöpään ja silti joka vuosi siihen sairastuu tuhansia.
Pelottaa kun ei tiedä onko lääkäri ottanut tällaisia vaihtoehtoja huomioon. Niistä kun ei puhuta koskaan suoraan.
- Auttakaa, pliis!Valerie
- Re: Auttakaa, pliis!tautinen
- Re: Auttakaa, pliis!rapsi