Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Onkohan minulla syöpä?

Muutos pernassa

Jouduin selkä ja vatsakipujen vuoksi sairaalan päivystykseen. Suoraa syytä näille ei löytynyt, mutta tt-kuvissa näkyi muutos pernassa. Ultralla tehtiin vielä lisätutkimus. Ultralääkäri oli vähäsanainen, sanoi vain että vaikuttaa hyvälaatuiselta, mutta kontrolliin 6 viikon päästä. Olen huolissani, vaikkei varmaan vielä pitäisi.

Olen 24-vuotias nainen. Tupakoin 13 vuotta, mutta lopetin vastikään.

Tiedän, että pahinta on yrittää olla nettietsivä ja kaivaa itselleen diagnoosia netistä, mutta silmiini osui silti tällainen teksti:

Joka yhdeksäs imukudossyöpä on Hodgkinin tauti. Niitä todetaan Suomessa 110-120 tapausta vuodessa. Potilas on usein 20-30 vuoden ikäinen, mutta tautia esiintyy myös iäkkäillä ihmisillä. Nuoruusvuosien jälkeen vaara sairastua tähän tautiin pienenee ja suurenee uudelleen 50 vuotta täyttäneiden keskuudessa. Nuoruusiän potilaiden joukossa enemmistö on naisia, kun taas vanhempien potilaiden joukossa valtaosa on miehiä. Hodgkinin taudin syytä ei tunneta.

Imukudos koostuu imusolmukkeista, nielurisoista ja kateenkorvasta, jotka kuuluvat kehon puolustusjärjestelmään. Myös perna kuuluu tähän järjestelmään.

Tässä sitten odotellaan kuusi viikkoa, että saan lisätietoa..

Terkuin,

Pahinta On Epätietoisuus
Nappe | 31.10.2011 klo 09:06:24