Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Onkohan minulla syöpä?
Mikä syöpä voisi tulla kyseeseen?
Olen ikuisesti kiitollinen kaikille jotka viitsivät tämän lukea ja vielä vastata!Olen 19v täyttävä perusterve nainen. Suvussani ei ainakaan isovanhempien vanhemmista lähtien ole esiintynyt minkäänlaista syöpää tai muuta sairautta, paitsi isän äidillä diabetes. Yllättävän terve suku siis.
Kaikki alkoi n. 5-6viikkoa sitten. Ensin tuntui pala kurkussa, sitten tunne vaihtui tukkeen/paineen tunteeksi perällä nielussa kilpirauhasen kohdalla. Oman syljen tai nesteen nieleminen sai aikaan tuntemuksen että nielussa on joku tukkeena. Kaikki kiinteä ruoka meni alas ilman tuntemuksia.
Menin lääkäriin ja otettiin kilpirauhasarvot jotka olivat normaalit.
Nieluoire jatkuivat. Sain myös paikkaa vaihtelevaa vihlaisevaa rintakipua ja alkoi tulla tunne että nielu turpoaa mutta samalla henkitorvi umpeutuu.
Kävin taas lääkärillä. otettiin sydänfilmi joka oli ok.
Nieluoire alkoi myöhemmin säteilemään korvaan saaden sen särkemään havakseltaan. Alaselkä kipeytyi samoin oikea kylki ihan alhaalta.
Sain voimakasta päänsärkyä johon liittyi huimausta (ilta-aikaan ja iltapäivisin).
Myös ruokahaluttomuutta ja pahoinvointia.
Myöhemmin huomasin että mahalla maatessani tuntui kuhmura sekä oikeassa että vasemassa kyljessä ihan kylkiluiden tuntumassa. Oli hankala nukkua vatsalla/kyljellä.
Iltakuumeilua useana iltana 37.4 ja tulee sellanen hirveän tuskasen kuuma olo muutenkin ikäänkuin ihoa polttais sisältä.
Yllättävin ja yksi huomattavimmista oireistani on yhtäkkiä alkanut runsas hikoilu iltaisin. Valun kuin vesiputous. En ole koskaan elämäni aikana edes yli 30asteen helteillä hikoillut niin paljon. Hikoilu voi alkaa kun makaan sängyssä levossa (enkä edes käytä peitto ollenkaan).
Myös ns. luusärkyä esiintyy kerran tai kahdesti viikossa vain ja ainoastaan iltaisin, kerrallaan muutamasta minuutista muutamaan tuntiin. Luita ikäänkuinsärkee käsivarressa tai sääressä siellä taipeessa. Samanlaista kipua kuin lapsena jolloin kasvoi pituutta.
Tuossa siis oireeni kaikkiaan.
Olen tähän mennessä ollut kilpirauhasen ultrassa. Oikeassa kikpparissa vesirakkulamuutos joka ei kuulemma vaadi tarkempaa tutkintaa. Kaulan ultra myös ja oli ok. Vatsan ultra joka oli ok. Keuhkokuva joka oli ok.
2vk sitten otettiin verikokeita. Verensokeri ok, maksa-arvo ok. Hemoglobiini ok, trombosyytit 359 ja leukkarit 8.4.
Kävin uusissa verikokeissa torstaina ja leukkarit oli nousseet 11.5 ja trombosyytit nousseet 430. Molemmat siis tavallista korkeammat.
Olen käynyt eri lääkäreillä oireistani 10-11kertaa ja oon saanut luulotautisen leiman. Olen myös käynyt pari kertaa yksityisellä ja sielläkin leimattiin luulotautiseksi ja naurettiin päin naamaa.
Osaisko kukaan heittää arvausta mikä mua saattaisi vaivata tai ehdottaa edes sitä mitä asioita voisi tarkistaa seuraavaksi?
- Mikä syöpä voisi tulla kyseeseen?huulaurie