Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Onkohan minulla syöpä?

Rintasyövästä taas..

Olen 35-vuotias 2 lapsen äiti ja asun väliaikaisesti ulkomailla. Nyt minulla on ollut parisen kk "oudot rinnat", molemmat. Ensin oli turvotusta ja arkuutta, kuin ennen kuukautisia tai raskauden alussa. Minulla on hormonikierukka, joten kuukautiset ovat olleet pois jo pitkään.

Nyt turvotus on laskenut, mutta rintoja vihloo ja särkee eri paikoista päivittäin, ajoittain. Välillä kipu on nännissä, välillä kainalossa, välillä lapaluun alla, sitten taas rinnassa. Välillä jopa rintojen välissä, rintalastan kohdalla. Huomenna varaan ajan gynekologille, mutta harmittaa, kun en puhu hyvin paikallista kieltä eivätkä nämä englantia - mitenköhän saan asiani ja huoleni riittävän hyvin perille... Jos minun pitää itse vaatia, voisinko pyytää suoraan ultraääneen aikaa? Rintani ovat pienet - saiskohan niistä edes mitään "irti" mammografiassa? Tehdäänkö ultraus samalla laitteella, millä gyne ultraa muutenkin esim. raskauden aikana?

Ja vielä - miten ne ohut- ja paksuneulanäytteet otetaan? Puudutuksessako?

Kiitos vastauksista jo etukäteen,

Mercedes
Mercedes | 2.11.2008 klo 19:30:46