Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Onkohan minulla syöpä?

Ei kyhmyä, mutta muutoksia rinnassa

Hei,

Täällä on paljon kyselty kyhmyistä rinnoissa, mutten huomannut, että muilla olisi ollut samoja oireita kuin minulla. Toiseen rintaani, ei nännipihalle, ilmestyi useita viikkoja sitten ehkä 2x2cm kokoinen ihottuma-alue, johon kortisonivoide ei tuntunut vaikuttavan. Se ei kutissut tai ollut muutenkaan kummoinen, mutta iho näytti selvästi erilaiselta, epätasaisen punoittavalta. Se näyttää melkein juuri samalta nyt viikkojenkin päästä, tai saattaa olla hieman hälvennyt.

Lisäksi huomasin tänä aamuna saman rinnan nännipihalla selkeästi punaisen kohdan, joka tuntuu painaessa kipeältä. Aiemmin en ole huomannut mitään näiden kaltaisia muutoksia.

Muuten en varmaan olisi huolissani, mutta olen ollut viime viikkoina todella väsynyt ja kipeän oloinen. Muutama viikko sitten olin kyllä kovassa nuhakuumeessa, muttei minun enää pitäisi olla siitä toipilaana. Varsinkin tällä viikolla joka päivä olo on tuntunut joko kuumeiselta tai muuten väsyneeltä, mutta kuumetta ei kuitenkaan ole ollut, tosin lämpö on yleensä ollut 36,8-36,9, mikä on hieman tavallista korkeampi.

Olen tosiaan vasta 24-vuotias, joten en kyllä kuulu rintasyövän riskiryhmään, eikä sitä äidillä tai isoäideilläkään ole ollut, mutta eihän sitä ikinä voi tietää...

Yritän varmaan huomenna päästä terveydenhoitajan luo, mutta ajattelin onko kellään muulla ollut samoja oireita ja mistä ne ovat johtuneet? Kiitos kovasti jos joku ehtii vastaamaan, tietysti myös huomisen jälkeen!

Nopeasti saa itselleen kehitettyä kovan pelon, kun ei tiedä mikä itseään vaivaa ja lukee kaikista ikävistä vaihtoehdoista...
vielä nuori? | 7.4.2011 klo 17:02:49