Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Onkohan minulla syöpä?
Re: Kylkikipu
Minulla on kylkikipua oikealla puolella ja odotan pääsyä ultraan. Isäni menehtyi saman alueen syöpään syyskuussa ja pelko omasta syövästä hiipii ajatuksissa kesken surutyön. Olen 29-vuotias nainen ja elämäni on ollut hyvin stressaavaa. Nyt olen stressisairaslomalla työstä joka aiheuttaa minulle fyysistä ahdistusta rintalastan alueella. Muutaman kerran olen miettinyt että voisiko tämä ns. lihaskipu olla maksassa vai olisiko sappikivet kyseessä.Muutama vuosi sitten tehtiin vatsan, ohutsuolen sekä paksusuolen tähystykset mahakipujen vuoksi ja löydettiin pohjukaissuolihaava. Se on oikealla puolella ja haavan kipu on usein pistokipua.
Suolitähystyksen lisäksi kannattaa selvittää luustoarvot ja miettiä olisiko jotain rakenteellista vaivaa esim. työergonomiasta johtuen tai lihaksiston heikkoa kuntoa joka korjaantuu varmasti ihan ohjatulla liikunnalla. Vatsan tähystys voi selvittää asiaa myös kuten kävi omalla kohdallani.
Toivon että sinun vaivasi selviävät pian parhaiten päin! Muista että edes yhdenkin läheisen syöpä saa meidät läheiset miettimään samaa sairautta itsellemme. Jo pelkkä tietämättömyydestä johtuva ahdistus voi olla niin piilevää että se heijastuu lihaskipuna.
Tsemppiä ja kuullaan!
- Kylkikipudrpepper
- Re: Kylkikipusaga