Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Onkohan minulla syöpä?
Rintasyöpää vai jotain muuta?
Löysin oikeasta rinnastani pienen (4-5 mm) patin, joka on kova eikä arista. Se tuntuu helposti, eli rintaa ei tarvitse paljon painella jotta se tuntuu, se on tavallaan aika "pinnassa". Päällepäin se ei kuitenkaan näy. Kävin terveydenhoitajalla, joka hänkin löysi kyhmyn helposti ja antoi ajan lääkärille. Hän sitten lähettää tarvittaessa mammografiaan/ultraan. Olen menossa lääkäriin perjantaina (vielä kaksi yötä), ja sen odottelu on piinallista. Kysyisin teiltä muilta, että olisiko jollain ollut samantapaista kyhmyä kuin minulla? Millaisiksi teidän kyhmynne osoittautuivat; olivatko ne kystia, rasvapatteja, hyvänlaatuisia kasvaimia, vai syöpää vai jotain muuta? Miltä tuo minun kyhmyni teistä kuulostaa? Lopullisen varmuuden saan tietenkin vasta tutkimuksissa, mutta olisi mukava kuulla kokeneempien näkemyksi. Olen nuori, 23-vuotias, joten en ole syövän suhteen riskiryhmässä, mutta olen kyllä tosi peloissani.- Rintasyöpää vai jotain muuta?jennylee