Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Onkohan minulla syöpä?
Ruokatorven oireilusta jatkuva pelko-
Niin. Olen 43-vuotias mies. Viime elokuussa kävin ensi kertaa gastroskopiassa ja siinä löytyi ns. Barrettin limakalvomuutos. Olin kärsinyt jo siihen mennessä närästyksestä, poltteista ja lievistä nielemisvaikeuksista monia vuosia, käyttänyt välillä Somacia jne. eri pituisia jaksoja.Mutta vasta nyt yli ½ vuoden kuluttua olen alkanut "sisäistää" tämän asian sisällön; eli että on kohtalainen mahdollisuus saada jossain vaiheessa ruokatorven syöpä, jne. Ja aivan viime viikkoina etsittyäni netistä tietoa ko. sairauksista olen joutunut pikku hiljaa kauhun valtaan- pidän usein jo itseäni menetettynä tapauksena, kuvittelen jo päivittäin itseni kuolemaantuomittuna sairaalassa. Tässä tapauksessa tieto lisää tuskaa, ja olen jo katunut että yleensä aloin aikanaan etsiä enempää tietoa esofagiitista ja refluksitaudista, ym. Paperit ovat vetämässä paikalliseen sairaalaan mahdollista leikkaushoitoa varten- siis ruokatorven tulehduksen takia-. Jonojen vuoksi vaan ei tiedä koska hoitoon- tai edes haastatteluun voisi päästä.
Muutenkin masennukseen taipuvaisena olen pikkuhiljaa menettänyt loppujakin ns. elämänuskosta. Olo on tosi vaikea vaikken sitä ulos haluakaan näyttää- vaimolle ja murkkuikäisille lapsilleni. On kerta kaikkiaan periksi antanut olo, pelko ja epävarmuus. Onkohan palstalla ketään joka olisi läpikäynyt samoja asioita ja haluaisi jakaa kokemuksiaan minulle? Kiitos vaan kovasti jo etukäteen, ja mukavaa kevään jatkoa kaikille!
- Ruokatorven oireilusta jatkuva pelko-Faarao