Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Onkohan minulla syöpä?

Re: Rinnan kyhmyt

Hei!

Onneksi kyhmysi tutkitaan, sitten asia selviää. Kyhmyistä ei koskaan pitäisi yrittää itse, eikä lääkärinkään, päällepäin tunnustelemalla päätellä onko normaalimuutos vai pahalaatuinen, aina pitäisi ottaa mammografia ja ultraääni ja tarvittaessa neulanäytteet. Mikään patti ei kuulu olla rinnassa ja syöpäpatti voi olla minkälainen tahansa, mitään varmaa ohjetta sen tunnistamiseen ei ole. Olkaa ihmiset tiukkoja lääkäreiden kanssa ja vaatikaa tutkimuksia.

En halua pelotella sinua, enkä ketään muutakaan, itselläni ilmestyi kaksi laakeaa pahkuraa yhtäkkiä rintaan, kävin lääkärissä joka sanoi kyseessä olevan normaalimuutos eikä laittanut tutkimuksiin, käski vain seurata muuttuvatko mitenkään. Olin tiedosta tyytyväinen ja annoin asian olla muutaman kuukauden. Kyhmyt kasvoivat vauhdilla ja menin uudelleen lääkärille, nyt laittoi tutkimuksiin ja syöpähän sieltä löytyi.

Voimia sinulle odottaa tuloksia, se on todella ahdistavaa aikaa. Toivottavasti pattisi ei ole syöpää, mutta jos on saat siihen varmasti parhaan mahdollisen hoidon. Tuolla naisten syöpien puolella meitä on monta naista siinä veneessä.

Sartsa | 4.5.2007 klo 11:32:24