Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Onkohan minulla syöpä?

Omituisia oireita rinta-/kainaloseudussa

Huoh...

Olen alle kolmekymppinen äiti-ihminen ja imetän nuorimmaistani. Takana on kaksi aiempaa pitkää imetystä ja nyt tämän kolmannen kohdalla vasen rinta on oirehtinut omituisesti jo alkuvuodesta lähtien. Oikealla puolella tuntemuksia ei ole, vaikka tasapuolisesti molemmista rinnoista syötän. Antibioottikuurinkin söin varmuudeksi.

Olen näyttänyt rintaa kolmelle eri lääkärille ja käynyt neljännellä uä:ssä ja mammografiassa. Näissä tutkimuksissa ei poikkeavaa löytynyt. Koska rinta on kuitenkin oirehtinut, niin näytin sitä myös neuvolalääkärille tällä viikolla. Hän palpoi rinnan ja sanoi, että ihan selvästi siellä on "juoste". Muut eivät aiemmin ole tunteneet mitään.

Rintapielessä kainalon puolella on kipupiste, joka muistuttaa itsestään tasaisin väliajoin - päivittäin, muttei kuitenkaan jatkuvasti. Kipupiste löytyy myös soliskuopasta kainalon takalaidalta, vasemman lavan seudusta, sekä vasemmassa kylkikaaressa luun päällä. En osaa yhdistää näitä ihan lihaskivuiksi ja rinnassa on aivan selvästi rintakudoksessa, ei lihaksessa.

Imusolmukkeita en ole osannut itseltäni koskaan löytää, mutta rinnassa tuntuu aika ajoin myhkyrä - onko se sitten rintarauhanen vai mitä, en tiedä.

Vieläkö pitäisi tyrkätä itseään näytille? Mitä tutkimuksia pitäisi pyytää/vaatia? Jos yksityisen kautta hakee hoitoa, niin minkä alan lääkärille? Julkinen ei täällä toimi yhtään, eikä aikoja tk:een ole saatavilla. Päivystysasiahan tämä ei varsinaisesti ole.

Asia vaivaa, ja on vaivannut pitkään. Kun saisi varmuuden siitä mitä se on, koska jotain siellä täytyy olla, sillä normaali rinta ei ole kuitenkaan!
Loofii | 10.5.2007 klo 13:35:39