Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Onkohan minulla syöpä?

Mahaan sattuu

Moi vaan kaikille!

Kerron tässä nyt mun tarinan, ja toivoisin kommentteja niiltä ketkä tästä asiasta jotain tietää / jotka on joutunu kestämään jotain tällasta.

Elikkäs, mä oon 22 vuotias nainen, ja mulla alko oudot mahaoireet viime maaliskuussa. Voimakasta pahoinvointia, joka esiintyi lähes päivittäin, yleensä aamuisin(tämän vuoksi lääkäri halus ottaa 4 krt raskaustestin ennen ku suostu tekemään mitään muita kokeita..), ylävatsakipuja, paineen/ puristuksen tuntua ylävatsassa, huimausta etc. Lääkäri ei löytäny sillon mitään vikaa, määräs kahen viikon kuurin Nexiumia. Oireet lieveni ja esiintyi vaan sillon tällön kesän aikana, ja ehin jo tottua elämään lievän pahoinvoinnin kanssa.

Heinäkuussa mun kaulaan ilmestyi kivuton patti, oikealle puolelle kilpirauhasta. Kävin ultrassa ja otettiin ohutneula näyte, jonka mukaan kyseessä vaaraton struuma.

Syksyllä pahoinvoinnit alko uudestaan. Menin työterveyslääkärille, joka ei aluks ottanu mua ollenkaan tosissaan. Anto vaan päivän saikkua kerrallaan, kun valitin pahoja kipuja tai huonoa oloa. Loppujen lopuks kirjoitti lähetteen sairaalaan, jossa kävin tähystyksessä, ja tuloksien pitäis tulla huomenna.

Nyt en ole ollut töissä kahteen kuukauteen näiden oireiden takia. En enää oksentele, mutta TODELLA kovia vatsakipuja on lähes päivittäin. Heti kun joutuu kumartelemaan / kävelemään / istumaan pidempiä aikoja, alkaa mahaan pistää ja viiltää. Joskus tuntuu siltä kuin raastinraudalla revittäis mahaa sisäpuolelta auki. Nyt on myös janottanut tavallista enemmän, ja väsyttää ihan koko ajan. Marraskuussa mulla oli alilämpöä joka ikinen päivä. Lämmöt vaihteli 34,8 - 36.

Alan olla jo ihan rikki tän asian kanssa. Ravaan kokeissa ja mitään ei löydy. En tiedä mitä tehdä jos tosta tähystyksestäkään ei selviä mitään. Väsyttää, vituttaa.. Jos tiedät mistä puhun, vastaile..
tUnA | 14.1.2008 klo 19:12:54