Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Onkohan minulla syöpä?

CIN 2 raskauden aikana ja sen hoito

viime kesänä kävin koposkopiassa ja tuloksena oli dysplasia lewis. Uusintakäynti olisi ollut heinäkuun lopulla, mutta raskaaksi tultuani (nyt rv 16) kävin kolposkopiassa uudestaan ja eilen tullut tulos oli CIN 2, Dysplasia moderata ja uusi seuranta vasta syyskuun puolivälissä.

Soitin kyllä heti aamulla hoitajalle, joka sanoi, että loopia silloin syyskuussa minulle tuskin tehdään, mutta muutoksia voi ehkä poistaa jotenkin muuten.. En sitten ymmärtänyt kysyä että mitä silloin tehdään. Hän sanoi, että seuranta on tarkoituksella vasta raskauden loppupuolella ja sitten heti tai 4kk synnytyksen jälkeen hoidetaan kunnolla.

Nyt pelkään kuollakseni. Kuinka pahaksi tilanne voi raskauden aikana yltyä ja mitä hoitoja minulle on ilman ennenaikaisen synnytyksen vaaraa tehdä? Onko ketään joilla olisi muutoksia hoidettu alkuraskauden jälkeen?
FanniAmanda | 15.6.2011 klo 11:58:30
  • CIN 2 raskauden aikana ja sen hoitoFanniAmanda
    15.6.2011 klo 11:58