Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Onkohan minulla syöpä?
mahasyöpääkö?
Hei,Olen todella huolestunut omasta tilanteestani. Minulla on keliakia, joka on todettu 17 vuotta sitten. Tämän vuoden tammikuussa töissä oli stressiä ja samaan aikaan paheni vatsavaivat. Sain pikalääkärikäynnin perusteella (oireiden kertominen ja vatsan kokeileminen painelemalla) diagnoosiksi vatsakatarrin ja siihen Nexiumia. Söin puolentoista kuukauden kuurin ja vaivat helpottivat. Oireena siis valtava kipu lähinnä syömisen jälkeen, närästystä, ripulia ja ummetusta vaihdellen, oksentelua.
Tilanne parani Nexiumilla hetkeksi, kunnes oireet palasivat ja vielä pahempina. Varsinkin ruokailun jälkeen, aika pian jo noin vartissa alkaa kivun tunne hiipiä vatsaan. Silloin tietää, että mitään ei ole tehtävissä. Kipu on ylävatsassa, oikeastaan kylkiluiden välissä, mutta pahimmillaan säteilee koko vatsaan ja selkään. Kylmät väreet tulee ja menee, kipu aaltoilee. Vatsa turpoaa ja röyhtyttää. Melko pian tulee oksennus, jossa se ruoka jota juuri söin. Varsinkin tämä oire tulee iltaruoan n. klo 18 jälkeen. Ei kuitenkaan joka päivä, noin joka toinen. Lounaan yhteydessä tätä esiintyy harvoin ja silloinkin lievänä, lähinnä närästyksenä.
Pelottaa. Voiko minulla olla mahasyöpä? Luin jostain, että oireet täsmää. Lääkärit ovat vain epäilleet refluksitautia ja määräävät lääkettä, eivätkä ota tosissaan. Olen yrittänyt kuvailla, että kipu on niin paha, että itku tulee.
Toivoisin, että täältä saisin jotain apua.
- mahasyöpääkö?Janna
- Re: mahasyöpääkö?härkä