Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Onkohan minulla syöpä?

Valkojäkälä peniksessä

Valkojäkälästä keskustelevat täällä naiset, miehilläkin sitä on. Ja minulla paikassa, jonne kukaan mies ei suin surminkaan haluaisi ongelmia.

Kirjoitan tämän sen takia, että tulehdusoireiden tullessa järkytyin kun epäilin penissyöväksi. Kesäloma-ajan takia kesti vielä viikkoja, ennenkuin pääsin urologille katsottavaksi. Pasmat oli sekaisin tämän ajan. Eli tiedonjano oli kova - eikä netin palstat välttämättä kerro oikeaa totuutta. Voi jopa lisätä tuskaa melkoisesti ja täysin turhaan, harhauttavilla tiedoilla jollain herjanheittäjien keskustelupalstalla!!!

Esinahka meni vielä niin kireäksi, että lähellä oli, ettei auennut enää ollenkaan. Ja tulehdus tietysti sattui, kun virtsaamisen takia piti esinahkaa vetää.

Viimein pääsin urologille, joka sanoi, että päivänselvä tapaus. Niin olikin, kun katsoin hänen näyttämäänsä valokuvaa kiristyneen esinahan vaivaamasta elimestä. Ehdotti voidehoitoja, mutta sanoi ettei auta välttämättä. Ympärileikkauksen otin ratkaisuksi. Kirjallisuuden mukaanhan taudin syytä ja syntyä ei tunneta, eikä yleispätevää hoitoa siis. Ympärileikkaus poistaa tulehtunutta kudosta ja helpottaa oireita.

Ympärileikkauksesta toivuttuani ne alkuperäiset terskan varren haavaumat poistuivat, mutta virtsaputken ympärille tuli punotusta ja tulehdusta. Kävellessä housut hankaavat ja ärsyttävät tuota kohtaa, erityisesti farkut. Ja erityisesti talven kuivissa pakkasilmoissa. Niinpä taidan jättää farkkujen pidon. Talvella kävin toiseen kertaan urologillakin ärsytysvaivan takia. Vaan eipä tuo osannut muuta todeta kuin että "ei ole pahanlaatuinen". No onneksi niin. Silkkisten alushousujen käyttöä ehdotti. Eipä suuremmin auttanut.

Hieman kohonnut syöpäriski tuossa on, mutta uskoisin kuten täällä muuallakin todettiin, että riskejä on aina eikä niitä murehtia kannata. Kyllä minä kuitenkin yritän kehittää keinoja, että tuon ärsyyntyneen kohdan hankautuminen estyy. Suojaaminen ei auta, hautumisriskin takia. Peltikankaiset farkut pitänee unohtaa.

Tämä siis tiedoksi etenkin niille tiedonjanoisille, jotka saavat tulehdusoireita tai mitä tahansa värimuutoksia penikseen ja säikähtävät syöpää, kuten minä alussa tein. Että jostain paljon vaarattomammasta yleensä on kyse.
k-mies | 21.7.2009 klo 13:22:36
  • Valkojäkälä peniksessäk-mies
    21.7.2009 klo 13:22