Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Onkohan minulla syöpä?

Re: Odottavan aika on pitkä!

Sain 10 päivän odottelun soitin lääkärille ja kuulin vastaukset. Vastaus oli lopulta syöpä. Lääkäri passitti samantien minut sairaalaan ja saman päivän aikana sain jo tiedon että 9 päivän odottelun jälkeen pääsen sairaalaan jossa tehdään hoitosuunnitelma. Verikokeisiin olen menossa tänään ja yksityislääkärin labratulokset olen sairaalaan henkilökohtaisesti kiikuttanut.

Ihan sen takia tähän kirjoittelen noita aikamääriä, sillä itselläni ensimmäinen ajatus oli, että kuinka kauan kestää ennenkuin syöpä leikataan pois.

En ole tuon diagnoosin jälkeen pystynyt lukemaan netistä syövästäni tarkemmin. Muut ovat tehneet sen puolestani ja kertoneet miten hyvät ennusteet ovat. Yritän olla rauhallinen. Tiedän että syöpä voi olla jo levinnyt muuallekin tai on erityisen ärhäkkää sorttia.

Tietenkin on tosi hankalaa kun jatkuvasti itkettää mutta sen taas jokainen ymmärtää jolle tästä olen kertonut. Itketään nyt sitten rauhassa ja välillä nauretaan hullunkurisia tilanteita.

Paha asia on myös se, että ruoka ei maistu. Suu kuivaa ja mitään ei oikein tahdo saada alas. Jotain järkevää kuitenkin pakotan itseni syömään ja tarkoitus on taas mennä tänään ostamaan Nutriletteja, niitä juomia on helppo juoda varsinkin kylmänä.

Tuo sairaalan nopea reagointi oli upeaa vaikka minulle luvattu 1-7 päivää olikin 9 päivää, mutta se että tuo aika tuli minulle niin pian tietoon.

Työterveys ilmoitti minulle, että voin olla sairaslomalla jos haluan. Mutta en halua. Olen töissä, mutta vain järjestelemässä asioita sairaslomani ajaksi. Työ on ehdotonta, pystyy keskittymään ihan muuhun kuin sanaan syöpä.

Voimia teille kaikille leikkausta tai testituloksia odottaville. Ihmeesti sitä menee eteenpäin hetki kerrallaan, välillä on tosi ahdistunut ja tuntemus on että syöpää on pikkuvarpaasta ylös hiustupsuun asti, mutta aina välillä jaksaa nauraakin kaikelle hullunkuriselle.
Nettitikku | 19.8.2010 klo 07:24:39