Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Onkohan minulla syöpä?
Re: Rintasyöpä -vaiko vain yliherkkyyttä?
Minulla tuli toiseen rintaan ihan ykskaks isoja ja kovia pahkuroita. Pahkurat laskeutuivat viikossa mutta eivät kadonneet. Tutkimuksissa diagnoosina mastopatia, eli tiivis rintakudos. Nyt vuosien jälkeen molemmat rinnat ovat kuhmuraiset, jonkin verran arat ja viikko ennen kuukautisia entistä muhkuraisemmat ja kipeät. Lisäksi rinnat ovat erikokoiset. Mahdollisuus olisi leikkaukseen, mutta se ei paranna vaan helpottaa jos on kovasti kipeä. Tämä on kuulemma yleinen vaiva naisilla, suurin osa ei sitä huomaa koska muutokset ovat pieniä. Minut tutkittiin kunnolla (mammografia, ultra), ja vuosikontrollit tehtiin ultralla koska mammossa ei näkynyt mitään. Kun ei mitään huolestuttavaa näkynyt, ultra lopetettiin ja nyt on vain "käsikopelolla" tarkastus vuosittain. Kerran säikähdin kunnolla; uusi leveä pahkura nousi rintalastan päälle (vai mikä se nyt on tuo rinnan yläpuolella oleva luu. Tutkimuksissa ei kuitenkaan löytynyt kuin mastopatiaa. En tiedä onko minulla suurempi riski sairastua rintasyöpään; toinen lääkäri sanoi kyllä ja toinen ei. Mutta tuleepahan tutkittua rinnat kunnolla ja uskon että jos jotain on tullakseen niin sen huomaakin ajoissa.- Re: Rintasyöpä -vaiko vain yliherkkyyttä?pallukka