Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Onkohan minulla syöpä?

Patti rinnassa...onkohan se syöpää...

V.2009 syksyllä tunnustelin rintojani ja tunsin patin vas. rinnassa. En ajatellut asiaa sen enempää, koska perheessä oli juuri eletty vakavamman syöpädiagnoosin kanssa, jossa ennuste on n. 5 kk. Kun en ollut käynyt papassa yli vuoteen ajattelin että tilaan ajan gynekologille ja kerron samalla patista. Näin tapahtui gynekologi ei vaikuttanut kovin huolestuneelta vaan sanoi patin tuntuvan lähinnä rasvapatilta. Halusin tietää heti jos mahdollista mikä patti minulla on ja sainkin iltapäivällä ajan mammoon (huom. olin maaliskuussa 2009 mammossa, jossa ei ollut mitään havaintoa pateista) mammossa sanottiin on niin tarkkarajainen että ei se varmaan vakavaa ole mutta otetaan vielä ultra ja niin tehtiin..sielläkin ei varmaan mutta jos otetaan ohutneulanäyte ja imaistaan sisältö pois ja sillä selvä..mutta ei otettiin paksuneulanäyte ja labratulos oli syöpä.
Patti leikattiin keväällä 2010 sekä kainalosta tutkittiin onko etiäisiä (ei ollut) ja sain 25 kertaa sädehoitoa ja nyt syön Tamexin tabletteja kuulema 5 vuotta. Ensimmäinen tarkastus on v. 2011 keväällä, jolloin tarkistetaan onko kaikki hyvin.
Syöpiä meidän suvussa on naisilla ollut, mutta ei minun tietääkseni taas rintasyöpää. Olotila on hyvä. Lopetin tupakanpolton 1.2.2010, poltettuani 40 vuotta. Kävin keuhkoröntgenissä mutta sieltä tuli puhtaat paperit. Sairastan myös 2 tyypin diabetesta ja korkeata verenpainetta. Näitä siis riittää ja näillä eväillä mennään.
Pirme | 2.12.2010 klo 21:15:27
  • Patti rinnassa...onkohan se syöpää...Pirme
    2.12.2010 klo 21:15