Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Onkohan minulla syöpä?
Alustava diagnoosi tuli
Elien olin siellä ultrassa ja kirurgin luona. Ultra oli ihan kamala, kun ottivat paksuneulanäytteen. Vaikka oli puudutus, niin se sattui. Hatun nosto lääkärille, joka ei ottanutkaan kahta palaa vaan tyytyi yhteen.
Kirurgi sitten kertoi, että magneetin mukaan patti on hyvänlaatuinen neurofibrooma eli hermokasvain. Se poistetaan alkusyksystä, koska on kasvamaan päin ja parin sentin päästä valtimosta. Jos se ehtii kasvaa valtimoon asti niin leikkauksesta tulee hankalampi.
Lisäksi ne epäilee, että mulla olisi neurofibromatoosiksi kutsuttu geenivirhe, joka altistaa just tällasille hyvinlaatuisille pateille. Muita oireita on pigmenttimuutokset ihossa, oppimisvaikeudet (mulla lukihärö lievänä), luumuutokset esim skolioosi, pisamat rinnassa tai kainaloissa ja vielä jotain muuta. sen kanssa voi elää, paitsi että patteja pitää seurata säännöllisesti ettei ne muutu pahanlaatuisiksi. Siispä magneettirööri taitaa tulla mulle tutuksi loppuelämäni aikana, jota toivottavasti riittää :)
Mutta googlaamalla löytyy ko. taudin potilasyhdistys.
Kiitos Härkä kuitenkin rohkaisevista kommenteistasi. Tsemiä ja voimia kaikille teille!
- Patti lihaksessaRautis
- Re: Patti lihaksessaRautis
- Re: Patti lihaksessahärkä
- Alustava diagnoosi tuliRautis