Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Onkohan minulla syöpä?

Suurentuneet imusolmukkeet

Löysin reilu pari vuotta sitten vasemmasta kainalostani kaksi pattia. Molemmmat olivat hieman hernettä suurempia kivuttomia ja "irrallisia". Tuolloin mainitsin asiasta gynekologille, joka laittoi lähetteen ultraan. Ultran perusteella lääkäri kuittasi ilman muita tutkimuksia patit tulehtuneiksi imusolmukkeiksi.

Patit eivät ole hävinneet mihinkään, päin vastoin niitä on nyt kaikkiaan 5 kpl. Sen lisäksi painoni on vuoden sisään pudonnut lähemmäs kymmenen kiloa ruokavaliota ja liikunnan määrää sen kummemmin muuttamatta. Kävin viikko sitten työterveyslääkärillä, joka laittoi lähetteen ultraan, johon olen siis menossa huomenna.

Olen hakenut netistä tietoa suurentuneista imusolmukkeista ja valitettavasti ainoat asiayhteydet, joita olen löytänyt, ovat rintasyöpä ja imusolmukesyöpä.

Olen lähestulkoon hermoraunio. Niin paljon pelkään, että minullakin on syöpä. Äitini kuoli rintasyöpään 1,5 v. sitten ja tätini melanoomaan 3 viikkoa sitten.

Ansa-Q | 11.7.2007 klo 23:53:39