Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Onkohan minulla syöpä?

Rintasyövästä

Kysymys tietenkin on... onkohan tämä sitä rintasyöpää? Ja tiedän, vastausta en varmasti täältä saa - mutta ehkä mielipiteitä? Tuntuu toki vähän hölmöltä kirjoitella ja kysellä tällaisen asian tiimoilta nettipalstalla - mutta noh. :) Lääkäriin en haluaisi ihan turhan takia kipittää, enkä siellä yleensä ole pikkuvaivojen takia käynytkään.

Mutta joops. Huomasin tässä jokin aika sitten vasemmassa kainalossa pieniä kyhmyjä (ehkä juuri sellaisia herneen kokoisia) aika kiinteäntuntuisia, muttei mitään kivikovia - hieman vaikea arvioida kun on tätä omaakin rasvakudosta jonkin verran (ylipainoa siis) - eivät ole kipeitä. Kainalojen lisäksi olen löytänyt patteja rintojen alueelta. Oikean rinnan yläosassa on sellainen epämääräinen kovantuntuinen alue - ei näy päällepäin mitenkään. Vasemman rinnan kainalonpuoleisessa sivussa on kaksi pattia. Patit eivät ole kipeitä. Kooltaan ehkä sellaisia maapähkinää hieman isompia.. miten niitä nyt kuvailisi. Oikeanpuoleisen rinnan nännistä erittyy puristaessa kirkasta (lievästi kellertävän sävyistä) nestettä. Vasemmasta ei mitään. Arveluttaa vähän tämä...

Olen 22 vuotias nainen - ehkäpä siksi epäilyttääkin lähteä lääkärille, kun vielä aika nuori olen - tutkisivatko edes asiaa kunnolla? Netistä olen kaikenlaista tietoa yrittänyt hakea... en tiedä oikein mitä pitäisi tehdä. Viime kuukausina on kyllä ollut tavallista väsyneempi olo, sekä myös selkäkipuja (voi johtua työstäkin).. luulosairauskin varmaan kohta iskee..

mutta... soitellakko lääkärille aikaa heti vai odotellako jonkin aikaa jos tilanne muuttuu?
beswan | 7.6.2009 klo 00:11:56