Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Onkohan minulla syöpä?

Re: pelko muuttui todeksi

Olet varmasti ihmetellyt "hiljaisuutta" tällä palstalla,etkä todellakaan ole ainoa,joka sitä kummastelee.

Viesteihin ei aina tule palautetta eli kovin passiivista toisinaan,mutta ei onneksi aina.

Syöpädiagnoosi on aina shokkiuutinen,vaikka siihen olisi varautunutkin.Loppuun saakka toivoo parempia uutisia,ennenkuin asia varmistuu ja sen jälkeen tunteet seilaavat melkoista vuoristorataa.Hyvä,jos voit itkeä ja purkaa tunteitasi tässä tilanteessa.Vertaistuen tarve alkuvaiheessa on kaikkein suurin,otaksuisin näin.
Sitten vaihe vaiheelta tulee eteen uusia asioita,joissa riittää pohtimista.Hoitoprosessi on uusi kokemus,vaikka olisi saanut siitä tietoakin. Näin ainakin itselläni.Monet toimenpiteet olivat "hebreaa" ennenkuin kävin ne henkilökohtaisesti läpi.

En tunne myöskään Sinun tautikuviotasi;itselläni on/oli lymfooma non Hodgking. Leikkaus ja sädehoito ohi,kontrollivaihe menossa ja opettelen tässä "normaalia" elämää. -Ymmärrän tunteesi tällä hetkellä. Voimia kestää ja sisäistää tämä todellisuus! -Itsekin olen tämän vuoden syöpäpotilas.Lääketieteellisesti olen siitä parantunut.(Lääkkeenä rukoukset & hoito).
Silmu | 23.11.2009 klo 20:55:50