Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Onkohan minulla syöpä?

Pelko syövästä...

Hei!

Olen 21 vuotias mies. Viime aikoina olen alkanut pelkäämään sitä, että minulla olisi mahdollisesti ihosyöpä tai jokin muu sairaus.

Koko ikäni ajan minulla on ollut paljon luomia. Osa luomista on ollut jo syntymästä lähtien ja osa tullut vasta myöhemmin.

Viimeaikoina huomioni on kiinnittynyt n. 15mm pitkään ja 10mm leveään soikionmuotoiseen laikkuun ihossani, joka sijaitsee n. 10 cm napani yläpuolella keskellä vartaloa. Em. laikun yläpuolella on samanlainen, mutta hieman pienempi ja epäsymmetrinen laikku. Lisäksi 10 cm etäisyydellä on kolme kynänpaksuista pienempää laikkua. Kaikki laikut ovat väriltään jonkinverran normaalia ihoa punaisempia, mutta ne eivät ole kuitenkaan ruskeita tai häiritsevän punaisia. Laikut eivät ole ihosta kohollaan ja ne ovat mielestäni ilmestyneet muutaman viime vuoden aikana. Ko. laikut eivät tunnu miltään ja iho ei ole arka. Kyseessä on ainoastaan esteettinen haitta.

Aiemmin niskastani on leikattu useampi luomi ja päänahastani rasvapatti, mutta ne ovat kaikki olleet hyvänlaatuisia.

Voisiko kyseessä olla ihosyöpä! Paniikissa nettiä selatessani olen myös ajatellut, että kyseessä voisi olla jokin alkava ihotauti kuten esim. psoriaris, mutta itselläni ko. laikut eivät ainakaan vielä hilseile mitenkään.
coldie | 7.11.2008 klo 19:40:15
  • Pelko syövästä...coldie
    7.11.2008 klo 19:40