Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Onkohan minulla syöpä?

Suolistosyöpää nuorella?

Olen 20-vuotias mies. Oireinani on väsymystä, laihtumista, mustia ulosteita alkoholin käytön jälkeen (en juo enää nykyään eikä mustiakaan ole ilmaantunut enää), sulamattomat kuidut ulosteessa (pääasiassa tomaatti), ulosteen koostumuksen radikaali vaihtelu nauhamaisesta ja pehmeähköstä kovaan ja suureen sekä toisinaan löysään mutta ei kuitenkaan koskaan vesiripuliin. Värikin vaihtelee ruskean ja kellertävän eri väreissä, joskus on harmahtavaakin. Suoli ei tyhjene kunnolla vaan on käytävä jonkin aikaa suuremman ulostuksen jälkeen toisen kerran, joskus enemmänkin. Joskus ulostustarvetta ja vessaan menoa edeltää lyhyt mahakipu, kipuja ei muulloin ole.

Gastroskopiassa todettiin verta vuotava ruokatorven tulehdus sekä mahdollinen gastriitti (tuloksia ei ole vielä tullut). Nuo selittänevät laihtumisen, väsymyksen, verenvuodon ja sulamattomat kuidut. Myös hidas mahan tyhjeneminen todettiin.

Syön vain kerran päivässä kunnon aterian niinkuin olen tehnyt jo pidemmän aikaa ja se onkin voinut hidastaa aineenvaihduntaa sekä mahan tyhjenemistä niin että se ei välttämättä johdu kasvaimesta.

Voivatko oireeni olla ahdistuksen tai ärtyneen suolen aiheuttamia, lukuunottamatta gastroskopiassa todettuja vaivoja? Kuuluuko ärtyneeseen suoleen se ettei kaikki uloste tule kunnolla, tai se että vaivat eivät välttämättä ryhmity selkeästi ripuliin tai ummetukseen? En tiedä onko suvussani ollut suolistosyöpää, luultavasti ei.
Pottu | 16.6.2011 klo 19:02:51
  • Suolistosyöpää nuorella?Pottu
    16.6.2011 klo 19:02