Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Onkohan minulla syöpä?
Re: Aivo- /kuulohermonkasvain? Magneettiin menossa, pelottaa tajuttomasti!
Muistan miten pelkäsin 13 vuotta sitten ennen kuulohermokasvainleikkausta. Itse diagnoosi tuli lähes yllätyksenä, kun etsittiin syytä pikku huimaukselle, joka ei oikeastaan edes minua häirinnyt. Olin vain utelias selvittämään syyn sille.Kasvain oli kookas ja leikkaus vaurioitti kasvo- ja kuulohermot toimintakyvyttömiksi leikkauspuolella kuten etukäteen kerrottiin. Helsingissä pystyvät muuten aika hyvin säästämään kasvohermon, vain väliaikainen halvaus tulee. Toki kasvaimen koostakin riippuu paljon.
Neurokirurgi sanoi ennen leikkausta, että 90 %sti kasvain on hyvänlaatuinen. ( Tai saattoi olla korkeampikin tod.näk.) Joten jos saat akustikusneurinooma-diagnoosin, löydät enemmän vertaistukea toisaalta netistä.Tämä ei ole syöpää! Toipumisaika on yksilöllistä kuten alkuoireetkin- todella monenlaisia kertomuksia olen kuullut.
Lohdutan sinua, että voin hyvin, hoidan perheeni yhdellä kuulevalla korvalla, hieman vinolla kasvovärkillä. Aikanaan minua olisi helpottanut tieto, että toipumiseen menee aikaa,olin aika malttamaton.
Ja sinullahan on vasta epäilty akustikusneurinoomaa. Magneetti sen sitten kertoo. Älä suotta pelkää. Minäkin selvisin.
- Re: Aivo- /kuulohermonkasvain? Magneettiin menossa, pelottaa tajuttomasti!akuli