Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Onkohan minulla syöpä?
Re: suolisyövän oireet
Multa leikattu peräsuolen syöpä, avenne tehty ja nyt sytostaattihoito meneillään.Kaikki mennyt ns.hyvin ja nopeasti.Ehkä vähän liiankin nopeasti koskapa nyt tuntuu, että en ole oikein itse ehtinyt mukaan tähän kaikkeen.Olen vaan mennyt minne on lähetetty, en ole välttämättä osannut kysyä oikeita asioita oikealla hetkellä jne.Aina välähtää sitten vasta kotona, että mitä olis pitänyt kysyä.Eli nyt kun leikkaus ja sädetys on takana niin kuulenkin sellaisia asioita,jotka olisin kyllä halunnut kuulla jo ennen ko. toimenpiteitä.Ihmettelin kun kuukautisia ei kuulunut sädetyksen jälkeen mutta luulin, että stressi elimistössä ja iso leikkaus olivat sekoittaneet systeemit.Ennen leikkausta kirurgi sanoi, että poistaa kohdun ja munasarjat jos syöpäkasvain on mitenkään kiinnittynyt niihin-jälkeenpäin sanoi, ettei ollut tarvinnut niitä poistaa.Nyt kuitenkin onkologi on sanonut, että sädetys on tuhonnut munasarjat ja vaihdevuodet alkaneet.Näin kuulemma usein käy näissä tapauksissa mutta mulle ei oltu siitä mitään kerrottu etukäteen. Nyt kun kävin gynellä jossain hormonitason mittauksissa niin hän minut tutkittuaan totesi, että kohdussakin on kasvain ja ihmetteli miksei kohtua ole poistettu suolistoleikkauksen yhteydessä!!!Olisi kuulemma pitänyt poistaa.Summa summarum: jos olisin tiennyt, että sädetys tulee aiheuttamaan vaihdevuosien ennen aikaisen alkamisen niin olisin VAATINUT, että kohtu poistetaan samassa rytäkässä kuin paksusuoli ja peräsuolikin.
Ois kiva kuulla kokemuksia siitä miten miten muilla naisilla on tää samainen kuvio mennyt.Samoten kiinnostaisi tietää miten ootte toipuneet siitä kun avanne on suljettu ja vessaralli alkaa taas.Olen jonkun verran lukenut kommentteja tuolta crohnin taudin potejien puolelta ja mietinkin, että onko syöpäleikkauksen jälkeen samat vaivat?Mulle on siis tehty se j-pussi,joka olis määrä ottaa käyttöön joskus syksyllä sytohoidon päätyttyä.
Tää avanne vaikka onkin tavallaan hankala on kuitenkin ihana pelastus siltä vessarumbalta ja siksipä sen uudelleen alkaminen oikeastaan pelottaa.
- suolisyövän oireetmirjami
- Re: suolisy�v�n oireetpallukka
- Re: suolisy�v�n oireetmirjami
- Re: suolisy�v�n oireetpallukka
- Re: suolisyövän oireetpallukka
- Re: suolisyövän oireetvapaa pudotus
- Älkää pelätkö , kipunne lähtee poissyövästä parantunut