Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Onkohan minulla syöpä?
Re: Kipu rinnassa, syöpääkö?
HeiKipu yksinään on varsin harvoin oire rintasyövästä, ja omasta kokemuksesta jos puhuisin, niin syöpäkipu ei suinkaan ollut puristavaa taikka terävärajaista, vaan polttelevaa, "poksahtelevaa" ja vihlovaa - johtuen siitä, että minulla rintasyöpä oli jo levinnyt imusolmukkeisiin. Löytyi itse tunnustellen se kyhmykin, joka sai minut hakeutumaan tarkempiin tutkimuksiin.
Mammografian ottohetkellä harvoin kerrotaan, mitä kuvista näkyy, sillä kuvien tulkinta kuuluu radiologin eikä röntgenhoitajan tehtäväksi. Lisäksi, pelkkä kuva ei useinkaan riitä, vaan tarvitaan myös neulanäyte, silloin kun on selvästi jokin paikka, johon epäilys kohdistuu. Näytteen ottaminen ei ollenkaan satu, sillä se tehdään paikallispuudutuksessa.
Tulokset tulevat tilanteen niin vaatiessa nopeastikin, vain muutaman päivän sisällä, mutta jos mitään epäilyttävää ei välittömästi ilmene, voi kulua jopa joitakin viikkoja ennen kuin saat tulokset joko lääkärille soittamalla taikka postitse.
Voimia tulosten odotteluun, toivotaan että mahdolliset löydökset ovat hyvänlaatuisia!
Terveisin
- Kipu rinnassa, syöpääkö?Milla Onerva
- Re: Kipu rinnassa, syöpääkö?Karhutar
- Re: Kipu rinnassa, syöpääkö?Milla Onerva