Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Onkohan minulla syöpä?

Melanooma?

Kävin viime viikolla ihotautilääkärillä näyttämässä varpaankärjen ihomuutosta, jonka havaitsin siinä noin 2-3 kk sitten. Muutos on suurentunut vauhdilla ja ihotautilääkäri passitti minut suoraan kirurgille. Eilen se rusina poistettiin, otettiin koepala jne. Nyt pitäs viikosta kahteen malttaa odotella tuloksia ja olen kyllä aika huolissani. Toimenpide-erittelyn mukaan minulle tehtiin "alaraajan subkutiksen muutoksen poisto". Kun selailin melanoomaa käsitteliviä nettisivuja, minuun iski paniikki, koska subkutikseen (ihonalaiskudokseen) levinnyt muutos on jo metastaasi! Miten ihmeessä parissa kuukaudessa voi ehtiä lähettää etäispesäkkeitä? Kirurgi väläytti mahdollisuutta, että jos kyseessä on melanooma, ko. varvas poistettaisiin kokonaan. Jos täältä löytyy melanooma-asiantuntijoita, ois kiva lukea vastauksianne. En vielä tiedä, miten minun käy, mutta lääkäri suhtautui varauksella noin nopeasti kasvaneeseen muutokseen. Varpaassani ei ole aikaisemmin ollut luomea lainkaan. Sitäkin ihmettelen, miten hyvänlaatuinen muutos yleensä tunkeutuisi noin syvälle.
Maria36 | 24.10.2006 klo 13:38:07
  • Melanooma?Maria36
    24.10.2006 klo 13:38