Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Onkohan minulla syöpä?
Re: Huomenna lääkäriin, pelottaa.
Hei blue,Jos gynelogille menet, niin hän vain tunnustelee ja tekee lähetteen mammografia- ja ultraäänitutkimuksiin, jotka tekee radiologi, joko yksityisesti taikka julkisessa terveydenhuollossa. Ja jos niin haluat, niin ohutneulanäyte otetaan jo ultraäänen yhteydessä, ja näin saadaan alustava tulos kasvaimen laadusta patologilta.
Omasta jännityksen ajastani on nyt 9 kk aikaa, ja juuri tuo alku, polttava epäily ja hoitojen odottaminen on vaikeinta. Mutta se että asiat selviävät, antaa jo paljon voimaa ja luvan huolehtia itsestään aikaisempaa hellävaraisemmin ja paremmin. Syöpä on pelottava sairaus ja hoidot ovat rankkoja, mutta yhtäkään päivää en tästäkään kokemuksesta olisi vaihtanut pois, vaikka tietysti olisin mieluummin huoleton ja terve kaksirintainen aikuinen nainen.
Oletko voinut puhua kenellekään epäilyksistäsi ja peloistasi? Minä soitin syöpäyhdistykseen heti, kun patologin lausunto oli valmis ja odotin kutsua leikkaukseen. Olen myös saanut paljon tukea keskustelemalla kohtalotovereiden kanssa, niin että tämä takaisku ei tuntunut niin pahalta kuin aluksi olisi voinut kuvitella. Elämä jatkuu ja olen saanut jatkaa rakkaita harrastuksiani.
Tällä viikolla sain sädehoidot loppuun, ja hiihtolomien jälkeen palaan töihin, en enää kärsineenä, vaan hyvin levänneenä ja kokemusta rikkaampana. Voimia Sinulle, Blue, koeta nukkua, sillä tarvitset unia!
T. Karhutar
- Re: Huomenna lääkäriin, pelottaa. Karhutar
- Re: Huomenna lääkäriin, pelottaa. Karhutar