Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Onkohan minulla syöpä?
Ylävatsakivut ja lymfooma
Kävin ultraäänessä, jossa tutkittiin ylävatsa, kyljet sekä selän puolelta vissiin munuaiset. Silloin siellä ei havaittu mitään poikkeavaa.Kysynkin sitä, kun minulla on ollut lievää yöhikoilua ja hengityksen lyhyyttä (keuhkojen täyteen vetämiseksi täytyy ponnistaa), että missä imusolmukkeet sijaitsevat tuolla alueella? Ylävatsan alueella tuntuu painetta, jota siinä ei ole ennen tuntunut, ja vatsallaan nukkuessa tai kädellä painaessa se tuntuu ikävältä, ja samoin kun suolessa liikkuu ilmaa, niin se tuntuu ikävältä muljahtelulta. Ylävatsassa tuntuu välillä myös poltetta, ja maatessa oikealla kyljellä alkaa välillä korventaa ihan kunnolla, ja tuon olen autodiagnosoinut refluksitaudiksi, mutta paineen tunnetta en tiedä sen aiheuttavan. Laaja verenkuva, maksa-arvot sekä helikon ja muiden tautien viljelyt on otettu ja ne ovat olleet kaikki ok tai negatiivisia.
Että voisiko olla, että siellä on aluillaan joku lymfooma ja sitä ei ole huomattu ultrassa? Olen tarkkaillut imusolmukkeita kaulassa, kainaloissa ja nivusissa, mutta niissä ei ole tapahtunut muutoksia.
Niin, tämä on taas tätä "onko minulla syöpä" - paniikkia, josta 99 prosettia osoittautuu harmittomaksi, mutta näin tappavien tautien kanssa on syytä olla varuillaan, koska sitä parempi ennuste, mitä aiemmin ne löydetään, jos ollaan löytääkseen.
- Ylävatsakivut ja lymfoomamies21
- Re: Ylävatsakivut ja lymfoomahilleviivi