Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Onkohan minulla syöpä?

Re: Litteää epiteeliatypiaa...

Hei Karhutar,

Kiitti vastauksestasi, vähän odottelinkin, että sinä selventäisit minulle tuota asiaa :)
Olen koettanut etsiä täältä netistä tietoa kyseisestä asiasta monilla eri hakusanoilla, mutta tulee niin monenlaista infoa, että ei oikein kolahda, mitä se sitten tarkoittaa käytännössä. Sinä sen nyt sitten kuitenkin sait selvennettyä :)

Silloin lokakuussa, kun täällä kävin kyselemässä, että olisiko minulla oikeus vaatia uutta neulanäytettä, kun edellinen antoi epävarman tuloksen, niin pääsin tosiaan uuteen näytteen ottoon, mammoon ja ultraan. Tulos oli Luokka II, fibrokystinen mastopatia ja tuota epiteelimuutosta. Ei vaadi jatkokontrolleja.

Huokasin helpotuksesta :). Mutta sitten n.kolmen viikon kuluttua näytteen otosta sainkin yliopistollisesta puhelun, että muutos on sellainen, että se on sittenkin syytä poistaa.
Kolmen viikon päästä menen sitten päiväkirurgiselle. Ennen leikkausta tehdään sitten lankamerkkaus myös. Tulee olemaan sama kirurgi joka leikkasi silloin tuon toisenkin rinnan.

Sellaista jännitystä tässä siis vielä odotettavissa, että jos sieltä sittenkin vielä jotain negatiivista löytyy.
Ellustiina1 | 14.1.2011 klo 18:11:19