Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Onkohan minulla syöpä?

Nännipihassa kuoppa eli siis syöpäkö?

Huomasin 2 kk sitten nännipihassa pienen kuopan, selviiten se näkyy kun nostaa käden ylös. Kuopan kohdalla rasva/rauhaskudoksessa tuntuu tyhjä kohta. Mitään muuta oiretta rinnassa ei ollut eikä ole. Tiesin että tämmöisen takana ei voi olla muuta kuin rintasyöpä ja hakeuduin heti mammografiaan ja ultraan. Tyrmistyin täydellisesti, koska radiologi löysi ainoastaan muutaman millin kokoisia kystia eikä mitään pahanlaatuiseen viittaavaa. Suositteli sitten ultrakontrollia puolen vuoden päästä jos kuoppa vielä silloin on olemassa.

Nyt kuoppa sinänsä on pysynyt ennallaan, nännipihan yläreunaan on tullut pienempi vastaava, jossa myös tuntuu pieni tyhjä onkalo. Mitään kyhmyjä, aristuksia ei ole. Ikää minulla on 43 v.

Halusin ja sain lähetteen paikallisen keskussairaalan kirurgian pkl:lle, mutta lääkäri sanoi ihokuopan näyttävän hyvin lievältä ja vaarattomalta joten lähete on ns puoli-kiireellinen. Todennäköisesti menee 3-6 kk ennen kuin pääsen sinne.

Tohdinko odottaa näin kauan, voinko luottaa radiologin sanaan? Itse mietin hankkiutumista toiselle yksityislääkäriasemalle, jossa otatan uudelleen mammografian ja ultran enkä kerro mitään edellisestä kuvauksesta.
Mea | 19.7.2009 klo 18:54:15