Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Onkohan minulla syöpä?
Kivessyöpä, imusolmukesyöpä vai mikä?
Eli siis. Huomasin noin 3 kuukautta sitten omalla kaulallani leuan alapuolella kaulalla pahkuran/patin. Muljuava on, liikkuu jos sormella työntää. Aluksi en kiinnittänyt paljolti huomiota... kunnes iski käsittämätön paniikki. Kävin lääkärissä, josta sain lähetteen ultraan. Ultrassa selvisi, että olisi ihan tavallinen imusolmuke. Kummaa, että muka ultrasta näkee onko harmiton vaiko jotain epämääräistä...Noh. Sitten pysyin jonkun aikaa rauhallisena, enkä kiinnittänyt pattiin huomiota, kunnes ahdistuin taas... huomasin, että patti oli ihan vähän suurentunut. Pian se pieneni ihan hitusen. Nyt se on kai samankokoinen, niin kuin aina.
Aloin taas lukemaan netistä kaikkia juttuja imusolmukesyövästä. Huomasin kärsiväni yhdestä oireest - kutiamisesta. Siitäkin kärsin vain suihkun jälkeen (peseydyn aika lämpimässä vedessä).
Tarina ei pääty vielä tähän. Olen mielestäni joko luulotautinen, tai sairastan oikeasti jotain: huomasin taas jotain uutta - noin pari viikkoa sitten kiveksestäni pienen patin, joka liikkuu, eikä ole kai kiveksessä kiinni. Se on kuin irtonainen osa kivespussini sisällä.
Voitte arvata, että epäilinkö heti kivessyöpää... taas tuli luettua hirveä tietopläjäys - tästä syöpätyypistä. No, kävin sitten lääkärillä. Lääkäri sanoi, ettei usko sen olevan kivessyöpää, koska toinen kives olisi suurentunut aika kookkaaksi ja esiintyisi kuulemma pieniä kiveskipuja ja sen sellaista.
Lääkäri sanoi, että soittaa parin päivän päästä takaisin juteltuaan urologin kanssa... no, lääkäri soitti ja sanoi, että voin olla huoleti. Kyseessä ei kuulemma ole mitään vaarallista. Kai se on muka joku kysta tai rakkula joka on täynnä nestettä... en tiedä, siellä se on vieläkin, kuten kaulassani tämä toinenkin patti.
Kuntoni on ihan hyvä. En ole väsynyt tai mitään, enkä kuumeile, enkä ole ollut tänä syksynä kertaakaan kipeä. En edes hikoile paljon, vaikka se onkin yksi imusolmukesyövän oireista... en tiedä, mitä nuo patit ovat, mutta jos minulla alkaa esiintymään väsymystä tai jotain epätavallista - patit mm. suurentuisivat, niin otan yhteyttä heti lääkäriin ja kysyn heti, voisiko jomman kumman pahkuran - tai molemmat - leikata pois. Se on häiritsevää ja ahdistavaa, kun heti ensimmäisenä herättyään ajattelee syöpää. Näen jo unta syövästä... :/
Vuoden alussa aion kyllä mennä itse sinne urologille ja sen jälkeen jos se ei ole mitään vaarallista, niin käyn myös vaatimassa imusolmukkeen leikkaamista. :s
Niin joo. Ikää minulla on 15 vuotta.
- Kivessyöpä, imusolmukesyöpä vai mikä?Anonyymi_