Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Onkohan minulla syöpä?
Re: Pelottavat vatsavaivat ja syövän pelko
Moi,Mistä sinun pelkosi sairastua vatsasyöpään johtuu. Suvun rasite?
Itse sairastan paksusuolen syöpää, mutta sattuneesta syystä joutunut tutustumaan vatsavaivoihin viimeaikoina.
Varmasti siihen on monia syitä miksi lääkärisi haluaa lähettää sinut paksusuolen tähystykseen ja minkä takia ei usko, että syy löytyy vatsasta... ensimmäisenä tulee mieleen se, että kun kivun kohta vaihtelee laajalla alalla, niin tutkimalla anatomiaa huomaat, että vatsalaukku on varsin pieni osa "mahaa" elimistä laajimmalle leviää suolisto. Toisekseen vatsasyöpä on varsin harvinainen.. varsinkin nuorilla. Ehkäpä lääkärin koulutuksen saaneella on myös muita syitä.
Kuitenkin hoitava lääkärisi tuntuu suhtautuvan ihan vakavasti sinun oireisiisi, koska on kuitenkin lähettänyt sut jatkoihin.
Hemoglobiini on veren punasolujen hapensitojaproteiini(rauta) -arvo ja tuo sinun mainitsemasi 153 on erinomainen, joka tarkoittaa ainakin sitä, että ei luultavammin ole mitään verenvuotoja missään sisäisesti, joka sekin on hyvä uutinen.
Ripulia saattaa käytännössä aiheuttaa mikä tahansa, vaikka stressi sairastumisen pelosta... Mielestäni sun oireet sopivat hyvin "ärtyneeseen paksusuoleen" Tuolla allaolevassa linkissä on hyvin tietoa esimerkiksi siitä.
Mun mielestä on turhaa jännittää syöpää... se on kuitenkin varsin harvinainen ikäisillämme.. ja kun sanot, että et pelkää suolistoa, joka on tutkittu vuosi sitten.. Vuosi on pitkä aika syövälle kasvaa ja yksikään syöpä ei vaivaa kymmentä vuotta.
http://www.gastrolab.net
- Re: Pelottavat vatsavaivat ja syövän pelkoartsi1976