Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Onkohan minulla syöpä?

Re: Neuvoton

Hei Neuvoton
En ole asian tuntija enkä konkari mutta mielipide minulla on. Ja parempi ehkä tää kuin ei mitään. Toivon että konkarit vastaisivat.

Aikamoinen kertomus. Ajatukseni sinkoilivat asiasta toiseen. Terveyskeskuksen lääkäriaikaa pitää jonottaa ja siellä lääkä nuori ja kokematon. Pahinta, ensin määrätään särkylääkkeitä ja muuta vippas konstia, ei aleta tutkimaan. Syynä on raha. Tutkimus maksaa.
Syöpälääkäreitä ei palkata tarpeeksi ja lääkärit uupuu, myös hoitajat.

Lehdestä luin että Helsinki palkkasi 8 uutta syöpälääkäriä, Tampere 6 ja Turku 1 ja Tyks on aivan katkeamispisteessä kun uusia potilaita tulee jatkuvasti lisää. Tyks lopetti tilapäisesti "vanhojen" vastaanoton että ehtisivät hoitaa uudet potilaat. En tiedä mikä on tilanne tällä hetkellä.

Sitten on Kreikka ja muut joista jokainen tietää. Mrrrr Rahaa on.

Näiltä palstoilta olen lukenut kertomuksia, kuinka patti on vaaraton ensin mutta tutkimuksen jälkeen ei. Kirurkisi Sinun sijassasi leikkauttaisi molemmat rinnat pois!!? Miksi ne pitäisi nyt leikata, jos niissä ei ole syöpää??
Olen lukenut lääkärin mielipiteen leikkauksista että on parempi leikata kokonaan pois kuin säästäen, koska osapoistossa uusiutumisen riski on korkea.

Olen lukenut näiltä keskustelujen sivuilta kuinka potilas on vaatinut tutkimuksia ja hoitoja ja viimein saanutkin. Toiset menevät yksityiselle lääkäriasemalle ja sietä nopeasti päässeet leikkaukseen keskussairaalaan kiireelliseen leikkaukseen, tilanne onkin ollut vakava.
Oletko saanut lääkärillä käydessäsi tutkimustulokset ja lääkärin lausunnon mukaasi. Sinun kuuluu saada kaikki labra-, röntgen- ynm. tulokset ja lääkärin lausunto paperisena mukaasi joka kerta. Jos et ole saanut, soita sairaalaan ja pyydä lähettämään postissa ja joka kerta lääkärissä käydessäsi pyydä ne mukaasi. Googleta sana jota et ymmärrä.

On kuitenkin hyvä kun olemme Suomessa. Meillä on paljon osaavia lääkäreitä ja huippututkimusta. On ihan uskomatonta että pienessä maassamme on pystytty kehittämään ihan uusia tehokkaita lääkkeitä ja kaiken aikaa uusia kehitetään lisää. Toivoa on!!
Minä vaatisin päästä magneettiin mahdollisimman pian. En pystyisi nukkumaan ja odottamaan puolta vuotta.

Toivon konkareiden vastaavan kun tästä tyhjästä on paha nyhjaistä.
Ei kuitenkaan menetetä toivoa, eihän.
tv. anemonet

anemonet | 31.1.2012 klo 00:38:22
  • Neuvoton
    Kantarelli
    20.1.2012 klo 14:00
    • Re: Neuvotonanemonet
      31.1.2012 klo 00:38