Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Onkohan minulla syöpä?

imusolmukkeen poisto

MInulla suureni imusolmukkeet puoli vuotta sitten ja olen käynyt lääkärissä, kaulaultrassa, ohutneulanäytteestä löytyi kolmosen löydös, elikkä lievä epäilys pahalaatuisista soluista. Luulin tämän silloin tarkoittavan automaattisesti syöpää, sillä en saanut tarpeeksi asiantuntevaa lääkäriä terveyskeskuksesta, joka olisi voinut kertoa mistä oikein on kyse. Kolmosen löydös putoaa asteikolla 0-5 keskivälille ja on tällöin selvitettävä onko kyse syövästä, sillä pieni mahdollisuus siihen on olemassa. minulta poistettiin kymmenen päivää sitten yksi suurentuneista imusolmukkeista. Haavan ihopuolelle tuli yhdeksän tikkiä ja sisälle vielä pari lisää. Operaation valitsin tehtäväksi puudutuksessa ilman esilääkitystä. Harmikseni imusolmuke sijaitsi juuri korvan tuntohermon vieressä ja leikkaus oli hyvin epämukava puudutuksesta huolimatta. Hermo lähetti "sähköiskuja" päähäni ja olkapää nytkähteli. Korvan ympärillä oleva alue on tällä hetkellä tunnoton, mutta kuulemma täysin normaalia, tunto palautunee kuukausien sisällä. Mikä parasta; imnusolmuke, joka poistettiin, osoittautui täysin hyvälaatuiseksi. Toivottavasti tästä oli tsemppiä kaikille muillekin kolmosen löydöksille ja muillekin palstalla olijoille.
karol | 28.10.2011 klo 23:04:45
  • imusolmukkeen poistokarol
    28.10.2011 klo 23:04