Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Onkohan minulla syöpä?
Re: Auttakaa!! välikarsinassa tai keuhkoputkessa kasvain??
Olen käynyt levinneen syövän vuoksi tavallisessa röntgenissäkin ja röntgenlääkäri lausui että välirkarsinassa ei näy mitään epäilyttävää. Eli siinä näkyy välikarsina, mutta keuhkoputkista en osaa sanoa. Oletko käynyt tk:n lääkärissä vai erikoislääkärillä. Sinuna kävisin erikoislääkärillä ja hän varmaan tuossa tilanteessa voisi määrätä TT-kuvat, jotka ovat sitten paljon tarkempia kuin tavallinen röntgen. Esim. jos keuhkoissa on kasvain sen pitää olla melkein 1 cm kokonen, että se näkyy tavallisessa röntgenissä. Hyvä radiologi näkee noin 7 mm kasvaimet.Imetyksen,pienten lasten, stressin jne. piikkiin laitetaan liian paljon asioita ja poissuljetaan vakaviakin asioita. Näin päästään potilaasta erilleen. Sinä itse olet itsei lääkäri joka tunnet oletko kunnossa vai et. Sinun pitää vaan vaatia tutkimuksia niin kauan, että olet itse varma, että asiat on kunnossa. Jostain noin pitkä hengenahdistus johtuu. Eräs nuori lääkäri sanoi minulle näin: "En halua mollata omaa ammattikuntaani, mutta meihinkin mahtuu monelaisia. Muista että vaadit tutkimuksia, etkä annan periksi missään vaiheessa niin kauan kunnes saat itsellesi mielen rauhan". Eli mene rohkeasti vaikka eri lääkärille, sano oireet ja pyydät että laittaisi tarkempiin tutkimuksiin. Jos sattuu hyvä lääkäri, hän kyllä tekeekin niin.
- Re: Auttakaa!! välikarsinassa tai keuhkoputkessa kasvain??inari