Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Onkohan minulla syöpä?

Re: papa 3, loop ja tulevaisuus?

minä kerron oman tarinani.

minulla oli papa 3 noin 10 vuotta sitten ekan kerran. loopeja tehtiin 4 kertaa ja ne uusivat aina vain. minulla sellainenagressiivinen virustyyppi. neljännen jälkeen lääkäri sanoi että nyt lapsia jo ikinä meinaat.

aloimme siis yrittämään lasta heti viimeisen loop-hoidon jälkeen. saimme niitä parikin, mutta ongelmaksi muodoitui 4 kertaa leikattu kohdunkaula, se ei kestänyt vauvan painoa. se alkoi avautua ennen aikojaan ja niin sitten makasin monta kuukautta aina raskaudesta ja kertaalleen ommeltiin kohdunkaula kiinni langalla sen takia. o suorastaan ihme että lapsemme ovat terveitä ja ok.

välissä oli monta tervettä vuotta. papat ok ja kontrollit loppuneet. kunnes sitten tuli ihmeellisiä vuotovaivoja vuosi sitten. papa ok, pipellenäyte ok. menin kuitenkin vielä papaan vaikka edellisestä vain vähän aikaa ja sieltä löytyi jälleen- tällä kertaa lieriöepiteelistä. patolosin lausunto kasvainepäily, ei tietoa onko varsinainen syöpä vai muutokset. se muutos on siellä ollut vuosia, joten ei ole vain papassa näkynyt. kohtu poistettiin vajaa kuukausi sitten ja nyt odotan patologin lausuntoa että alkaako hoidot vai selvisinkö vain kohdunpoistolla.

se mitä halusin sanoa, niin se että jos lapsia teet niin tarkistuta loppuraskaudessa avautuuko kohdunkaula vai ei. harvinaista se on- minulla on monta loopia takana- yleensä ihmiset selviävät parilla. ja älä tuudittautudu siihen että kun papa on kerran ok että se olisi aina. käy säännöllisesti papassa.

kaikkea hyvää sinulle ja toivottavasti sinun lopisi on nyt viimeinen ja se tuska loppuu siihen.
alli76 | 18.10.2008 klo 14:19:24