Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Onkohan minulla syöpä?
Luukasvain
Aloitan nyt kertomukseni alusta, eli kaikki alkoi viimevuoden joulukuussa kun kylmäsin itseni istumalla kylmällä lattialla ja siitä seurasi issias kipuja joihin en hakenut lääkärin apua. Menin siis loman jälkeen tammikuun ensimmäisenäpäivänä töihin hoitamaan vanhuksia klonkaten jalkaani reisilihas jäykkänä. Kunnes tammikuun 15. olin yön töissä ja erästä mummoa käännettäessäni minulle tuli tahaton yskä ja käänsin päätä pois jalka ojennettuna taakse ja tunsin nivusessa pamahduksen ja niinkuin jokin olisi turvonnut sisälläni nivusessa. Siitä muutaman viikon kuluttua menin mangneetti kuville joissa loytyi 4 cm kokoinen tuumori. Radiologi kuvan perusteella epäili minulla olevan etäispesäke tai verisyöpä. Muutaman viikon kuluttua otettiin toinen mangneetti ja tehtiin myös biopsia josta diagnoosiksi tuli Eosinofiilinen granulooma. Hoidot jäi siihen ja varattiin uusinta mangneetti vuoden kuluttua. Olen tänä aikana laihtunut 12 kiloa, liikkumiseni on todella rajoittunutta jalan säryn vuoksi ja syön aivan normaalisti.Onko aina varmaa että kasvaimesta saadaan sellainen näyte että siitä selviää mikä on... En usko että Radiologikaan hatusta diagnooseja tempoo... Vastatkaa olen todella huolissani ja väsynyt kipuilemaan!!!- LuukasvainVihreähoitaja