Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Onkohan minulla syöpä?

Re: Silmäoireet aivokasvaimissa?

Olin aika yllättynyt kun neurologi kysyi onko kukaan sanonut että silmäni pomppivat. En muista mitä hän silloin sanoi, olisko ollut, että ylöspäin ja vasemmalle katsoessa pomppi enemmän. Ja saattoi olla että vasemmassa enemmän. Mutta siinä kohtaa oli kyllä semmosta, että autolla ajaessa kun vasemmalle katsoi niin piti toinen silmä laittaa kiinni että näki yhtenä. En tiedä liittyikö se silmien pomppimiseen vai muuhun.

Nyt leikkauksen jälkeen silmät ovat olleet ihan sekaisin. Värvettä on kaikkiin katsesuuntiin ja se on myös "rotatorista". En sitäkään itse huomaa muuten kuin että jos ihan vasemmalle ääriasentoon katsoo, niin kyllä se selkeästi sahaa takaisinpäin... Enemmän häiritsee karsastus, josta aiheutuu kahtena näkeminen. Senkään takia varmaan en värvettä huomaa, kun kaikki on muutenkin sekaisin. En tiedä onko kaikki leikkauksen jälkimaininkeja, vai aiheuttaako jäljelläoleva kasvain jotain. Mutta pitaisi ajan kanssa parantua.

Neurologille sain lähetteen kitistyäni tarpeeksi monta kertaa terkkarille niskakivuistani ja päänsärystä, ikenien kihelmöinnistä, väsymyksestä ja pahoinvoinnista, painonlaskusta, alkaneesta migreenistä, puutumisista jne. Listasin kyllä siinä vaiheessa jo kaikki mahdolliset ja mahdottomat... Oikeestaan olo oli kokoajan kuin kauheessa kännissä ja krapulassa samaan aikaan.

Neurologille sain muutamassa viikossa ajan ja magneettikuvaan meni kans onneks vain pari viikkoa (puhe oli kuukaudesta). Magneettikuvasta otettiin sisään sairaalaan ja laitettiin suntti samana iltana. Kasvain leikattiin tästä kahden viikon päästä.

Kysy jos jotain tuli mieleen?

SuviAnne
SuviAnne | 30.4.2007 klo 23:03:03