Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Onkohan minulla syöpä?
paksusuolen syöpäkö?
Olen 44v.mies,lopetin tupakoinnin 15.10.2004,olin polttanut n 28v.Noin 3 kk lopettamisen jälkeen suoli alkoi vuotaa verta,no menin lääkäriin,ja hyväksi onneksi lääkäri sattui olemaan sisätautilääkäri,joka laittoi lähetteen tähystykseen,jossa todettiin colitis ulserosa,keskivaikea,sain lääkkeitä,jotka auttoivatkin aluksi,kunnes v 2006 lopulla suoli vuosi verta lääkkeistä huolimatta,määrättiin suurempia annoksia Asacolia,ja solunsalpaajia(azamun)verenvuto loppui,mutta tilalle tuli järkyttävä ripuli,esim ennen töihin lähtöä 3 kertaa vessassa,ja juuri kun olin saanut työvaatteet päälle.niin taas vessaan,ja n.tunnin välein vessassa,välillä,niin että tuli housuihin,aikani tätä katselin,ja aloitin uudestaan tupakoinnin.Nykyään poltan max.5kpl lisäaineetonta sätkää.Sairastuin flunssaan marraskuun lopussa,joka ei meinaa poistua,ja hemoglobiini laskenut 113:n,ja suolessa tuntuu ahtauma,kun laitan peräpuikon.Verta tulee silloin tällöin.Olen 3 kertaa lopettanut tupakoinnin uudestaan,ja aina suoli alkaa vuotaa verta.Minun hoito on tiputettu terveyskeskukseen,ja seuraava tähystys on reilun 2 vuoden kuluttua.En käytä tabletti lääkkeitä ollenkaan,vaan peräpuikkoja,eikä tarvitse kärsiä ripulista.Paino on pudonnut n 20 kg 3:ssa vuodessa.- paksusuolen syöpäkö?koliitti 05