Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Onkohan minulla syöpä?

Re: Kuinka pitkään olette odotelleet diagnoosia?

Kolme vuotta sitten minussa diagnosoitiin lymfooma. Ensin meni 4 kk, kun ravasin eri lääkäreissä oireitteni vuoksi. En itsekään tajunnut, että se syöpää olisi, mutta tunsin, että jokin on vialla. Huhtikuun alussa yksityispuolen erikoislääkäri laittoi minut kiireellisenä eteen päin julkiselle puolelle. Pääsin sinne parin viikon päästä. Taas olin kiireellinen tapaus. Kuvattiin, tutkittiin. Toukokuun alussa otettiin koepala, josta sain alustavan diagnoosin viikon päästä. Siinä vaiheessa siis sain vahvistuksen syövästä. Sitten tutkittiin lisää ja myös sitä koepalaa diagnosoitiin lisää.

Olin tosi hermona, kun viikot kuluivat. Toukokuun lopussa kysyin lääkäriltä, että kuolenko minä, kun mitään hoitoja ei aloiteta. Siinä vaiheessa lääkäri sanoi, että "et tietenkään. Sinulla on hidaskasvuinen syöpä, hoidon aloituksen kanssa ei ole kiirettä. Nyt on tärkeintä selvittää mahd.tarkasti syövän laji oikean hoidon valitsemiseksi." Kesäkuun alkupuolella hoidot vihdoin alkoivat, siis kuukausi siitä, kun olin saanut koepalasta ensimmäisen diagnoosin.

Jaksamista sinulle.
tuulikki | 13.3.2008 klo 18:19:03