Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Onkohan minulla syöpä?
Re: en uskalla mennä lääkäriin
Kirjoitat, että kummassakaan vaihtoehdossa sinulla ei ole menetettävää. Oletko ajatellut, että lapsillasi on menetettävää jos annat mahdollisen syövän nielaista sinut? Syöpään sairastuu valtava määrä ihmisiä ja valtaosa saadaan parannettua. Tärkeää on, että menet ajoissa lääkäriin, sitä paremmat mahdollisuudet nujertaa syöpä, mitä varhemmin oikeat hoidot aloitetaan.Kirjoitat, ettet kestä kuulla totuutta lääkäriltä. Kestätkö sen totuuden, että ilman lääkäriä mahdollinen etenevä syöpä ottaa vallan ja tekee sinut jossain vaiheessa kuitenkin työkyvyttömäksi ja hyvin sairaaksi ja romuttaa talouden ja lastesi turvan ja arjen? Sairauden edetessä ilman hoitoja et ainakaan jaksa pyörittää arkea.
Kirjoitat, että mahdollinen dgn sekoittaisi arjen. Jos sinulla on syöpä, se on siitä huolimatta haetko lääkäriltä siihen diagnoosin tai et. Se sekoittaa arkesi joka tapauksessa, kävit lääkärillä tai et. Toisaalta jos käyt tutkimuksissa ja todetaan ettei syöpää ole, arkesi ja paineesi helpottuu siltä osin. Et voi valita kuitenkaan otatko syövän tai et. Lääkärin karttaminen ei auta jos syöpä on jo kehossa.
Valitettavasti sairaus ei koskaan kysy sopivaa hetkeä, se tulee miten tykkää. Kaupankäynti on kuitenkin täysin normaalia kun pelot nousee pintaan. Tavallani ymmärrän myös tuon luovuttavan asenteen, valmiuden lähteä täältä karkuun oman elämän vaikeutta. Lapseni kuoleman jälkeen toivoin itsekin kuolevani, mikään ei tahtonut jaksaa pitää minua tässä maailmassa, kuolema olisi ollut vapautus ahdistavassa raastavassa surussani, kuin myös kaikkiin muihinkin elämäni ongelmiin... Kunnes sitten reilu vuosi lapseni kuolemasta sain itse silmilleni hyvin nopean syöpädiagnoosin. Vaikka itse olen valmis täältä lähtemään, ei mennyt kuin pieni tovi, että löysin taistelutahtoni kun ajattelin elossa olevaa lastani. Hänen takiaan minun on voitettava syöpä, ainakin saatava lisäaikaa voidakseni olla hänen kasvuansa seuraamassa ja tukemassa.
Rohkeutta sinulle. Ja voimia.
- en uskalla mennä lääkäriinelisa71
- Re: en uskalla mennä lääkäriintiltu