Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Onkohan minulla syöpä?

Re: suusyöpä/kielisyöpä?

Hei,
minulla on ollut kitalaessa jotain kummallista limakalvon paksuuntumaa jo 6 vuotta (tuntuu kun kielellä kokeilee ja sen näkee myös, että tuo outo puoli on erilainen kuin toinen puoli suulakea) ja aina olen hammaslääkärikäynneillä sitä näyttänyt ja joka kerta ovat toteneet, ettei näytä vakavalta... Muutama viikko sitten kitalakeen tuli todella kipeä haavauma ja taas kiirehdin hammaslääkäriin... Ottivat koepalan ja sen jälkeen 2 viikkoa piinaa ja odotusta, mutta ONNEKSI ei koepalassa ollut mitään vakavaa... Epäilin luonnollisestikin syöpää... En osaa suusyövästä sen koommin sanoa, mutta tutkituta suusi/kielesi ehdottomasti, että saat asiaan mielenrauhan. Myös yleislääkäri osaa varmaan ottaa kantaa ja ottaa koepalan tarvittaessa, mutta hammaslääkäri lienee parempi tässä tapauksessa, luulisin..

Hyvää kesän odotusta Sinulle ja toivotaan, että kyseessä on jokin harmiton haavauma, niinkuin minulla!
Kontrollissa sanoivat kuitenkin, että minun olisi hyvä käydä kerran vuodessa. Tupakkaa kun olen poltellut monen monta vuotta (PAKKO yrittää päästä tupakasta eroon!!!), niin ainahan suusyövän riski silloin on suurempi kuin tupakoimattomalla.
erika62 | 26.5.2007 klo 22:48:46